Seo Nedir? Bilmeniz Gereken SEO Detayları

Diğer işletme sahiplerinin veya pazarlamacıların dijital pazarlamanın ne kadar önemli olduğu hakkında konuşmuş olabilirsiniz veya belki de SEO'nun faydalarını okudunuz. Ancak, SEO gerçekten ne anlama geliyor?

SEO, arama motoru optimizasyonunun kısaltılmış halidir ve sadece üç harf uzunluğunda olsa da, dijital pazarlama stratejinizde bir dünya yaratabilir . Aşağıda, soruyu cevaplayacağız, SEO anlamı ne? Ayrıca, arama motoru optimizasyonu ile ilgili diğer sık ​​sorulan sorulara daha iyi ne olduğunu ve işiniz için neden önemli olduğunu anlamanıza yardımcı olacağız.

SEO anlamı ne?

SEO (arama motoru optimizasyonu) anlamı, arama motorlarında görünmesine yardımcı olmak için web sitenizin tasarımında ve içeriğinde değişiklik yapma işlemidir. Web sitenizi arama motorları için optimize ederek, organik veya ücretsiz arama motoru sonuçlarındaki görünürlüğünüzü artırabilirsiniz.

Bunun nasıl çalıştığını merak ediyorsanız, işte hızlı bir çözüm. Google gibi arama motorları, sitenizi tarayın, web sitenizin ne tür konuları tartıştığını ve sitenin ne kadar kullanıcı dostu olduğunu belirlemelerine yardımcı olacak tasarım ve içerik öğelerine bakın. Bu işleme tarama adı verilir. Arama motorunun kullanıcılarına daha alakalı ve kullanışlı arama sonuçları sunmasına yardımcı olur.

SEO'yu geliştirerek, işletmeniz arama motorlarının içeriğinizi anlamasını ve dizine eklemesini kolaylaştırmak için çalışıyor. Web siteniz arama motorlarına ne kadar iyi bakarsa, ürün veya hizmet teklifinizle alakalı anahtar kelimeler aradıklarında web sitenizi tavsiye etme veya alakalı arama motoru kullanıcılarına yayınlama olasılıkları o kadar artar.

SEO Sıralamamı Nasıl Artırabilirim?

SEO sıralamanıza katkıda bulunan bir dizi faktör vardır. Google, arama motorundaki sıralamanızı belirlemek için gelişmiş bir algoritma kullanıyor olsa da, birkaç en iyi uygulamayı izleyerek SEO sıralamanızı iyileştirmeye çalışabilirsiniz.

İşte arama motoru sonuç sayfasında şirketinizin sıralamasını artırmak için bazı yollar:

Kaliteli içerik üretin : SEO sıralamasını yükseltmek için en iyi yollardan biri benzersiz ve önemli kaliteli içerik üretmektir. Ne kadar kaliteli içerik üretirseniz, arama motorlarının sitenizin ne hakkında olduğunu ve tüketicilere nasıl yardımcı olduğunuzu okuyup anlaması gerekir.

Anahtar kelime araştırmanızı yapın : SEO'nuzu geliştirmenin bir diğer önemli unsuru anahtar kelime araştırmasıdır. Müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin sizinki gibi markaları bulmak için kullandıkları anahtar kelimeleri bulmak istiyorsunuz. Ardından, SERP'de bulunma şansınızı artırmak için bu anahtar kelimeler ve kelime öbekleri etrafında içerik oluşturabilirsiniz.

Sitenizin mobil cihazlara uygun olduğundan emin olun  :  Dijital pazarda rekabet etmek istiyorsanız, artık mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak isteğe bağlı değildir. Mobil duyarlı web sitesi, sitenizdeki kullanıcı deneyimini iyileştirmeye yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda SEO sıralamanıza da katkıda bulunur.

Web sitenizi sesli arama için optimize edin : Google'a göre, günlük olarak sesli aramayı kullanan yetişkinlerin % 41'inin ve gençlerin % 55'inin olduğunu biliyor muydunuz? Buna ek olarak, Gartner'ın araştırmasına dayanarak, 2020'deki aramaların % 30'u ekran olmadan yapılacaktır. Birçok kişinin sesli arama kullanmayı tercih ettiği günümüz dünyasında, bu kesinlikle bir web sitesinin SEO'sunu etkileyebilir.

Sesli arama ile yazılı (yazılı) arama arasındaki en büyük fark kullanılan anahtar kelimelerdir. Birisi arama motorlarında “uygun fiyatlı yatak” yazabilirken, sesli aramayı kullanacaklarsa, muhtemelen “satın alabileceğim uygun fiyatlı yataklar nelerdir?” Diyecektir. Görüyorsunuz, hepsi uzun kuyruk anahtar kelimelerle ilgili. Çünkü doğal insan dilinde, sorgular genellikle düz anahtar kelimeler yerine sorularda daha uzundur.

Bunlar sizin kontrolünüzde olan SEO faktörlerinden sadece birkaçıdır. Bununla birlikte, sayfa dışı çeşitli faktörler de vardır, yani ziyaretçileriniz veya okuyucularınız tarafından etkilenir. Örneğin, yetkiniz sayfanıza bağlantı veren veya sayfanızı başkalarıyla paylaşan diğer sitelerin veya kişilerin kalitesine dayanır. İçeriğinize ne kadar kaliteli web sitesi bağlanırsa, otoriteniz o kadar iyi olur.

SERP sıralamanızı etkileyebilecek başka bir sayfa dışı SEO faktörü, ziyaretçilerin içeriğinizle etkileşime geçmek için zaman ayırıp ayırmadıkları veya sitenizi hızlı bir şekilde bırakıp ayrılma olarak bilinenleri. Ziyaretçilerin içeriğinizle uzun süre kalmasını ve etkileşime geçmesini sağlamanın bir yolu olmasa da, ziyaretçilerin kalmak ve okumak isteyecekleri etkileyici içerikler oluşturarak başlayabilirsiniz.

SEO'nun olumsuz etkilerini etkileyen faktörler nelerdir?

Belirli faaliyetler SEO'nuzu geliştirmenize yardımcı olabileceği gibi, arama motoru optimizasyonunuzu olumsuz etkileyebilecek çeşitli faktörler de vardır. Burada, SEO'yu olumsuz etkileyen faktörleri ele alacağız:

İçerik “incedir” veya madde içermez: Bazı şirketler SEO söz konusu olduğunda kolay bir şekilde çıkarmaya çalışacak ve web sitelerinde cansız içeriklerin bir demetini koyacaktır. Ancak, özünde eksik olan içerik SEO'nuzu olumsuz yönde etkileyebilir. Bu içerik site ziyaretçileri için yararlı değildir, bu nedenle Google ve diğer arama motorları sitenizi kötü içerik nedeniyle cezalandırır.

İçerik anahtar kelimelerle doldurulur:  Arama motoru sıralamasını olumsuz etkileyebilecek başka bir şey anahtar kelime doldurmadır. Bu, temel olarak içeriğinize çok sayıda alakalı anahtar kelime yerleştirdiğinizde, ancak nedensizdir. Örneğin, anahtar kelimeyi veya kelime öbeğini bir blog yayınına 20 kez koyabilirsiniz, ancak yayın mantıklı değildir veya değer sağlamaz. Sadece anahtar kelimelerle dolu. Arama motorları bu davranışı cezalandıracaktır çünkü yine ziyaretçi için değer sağlamamaktadır.

İçerik bağlantıları aslında spam'dir : Önceki bölümde, kalite kaynaklarından içeriğinize geri bağlantıların otoritenizi ve dolayısıyla arama motorlarındaki sıralamanızı nasıl artırabileceği hakkında konuştuk. Ancak, blog'ları, forumları ve içeriğinize bağlantılar içeren diğer yerleri spamlıyorsanız, SERP sıralamanız söz konusu olduğunda bu durum size karşı olabilir.

Bunlar SEO'nuzu olumsuz etkileyebilecek birkaç faktördür. Bu tür davranışlar için cezalandırılmayı önlemenin en iyi yolu, SEO'nun en iyi uygulamalarını takip etmek ve kısayol almak yerine kaliteli içerik oluşturmaya odaklanmaktır. Arama motoru optimizasyonu, sihrini çalışmak ve sitenize daha fazla organik trafik getirmeye başlamak için biraz zaman alır. Bununla birlikte, en iyi uygulamaları takip etmek ve benzersiz ve yararlı içerik oluşturmak için çok çalışmak sonunda sonuç verir.

ercankurtulus.com.tr'de yazılan yazıların hakları saklıdır,izinsiz kullanımın tespiti durumunda gerekli yasal işlemleri haber vermeksizin başlatacaktır.